Bij deze activiteit gaan de kinderen aan de slag met een kleine programmeerbare computer. Er wordt geprogrammeerd met behulp van een visueel programmeer programma. Dit programma lijkt op Scratch.
Wat wordt er gedaan.
* Uitleg programmeren.
* Programmeren
Voor meer informatie over de MicoBit zie:
Bij deze activiteit gaan de kinderen:
Programmeer Ozobot door lijnen te tekenen en kleuren te gebruiken. Teken een zwarte lijn en gebruik daarna de kleuren rood, blauw en groen om kleurcodes te maken die Ozobot kent.
Programmeren met Ozoblockly
Het lijkt misschien heel moeilijk: Ozobot programmeren met echte codetaal! Maar met de gratis online programmeertool is het allemaal heel eenvoudig. Sleep blokjes aan elkaar en maak zo je code. Als je klaar bent zet je Ozobot op je scherm en laad je je code in. Het scherm knippert kleuren en Ozobot herkent de code.
Bij deze activiteit gaan de kinderen aan de slag met lego mindstorms Er wordt geprogrammeerd met behulp van een visueel programmeer programma Mindstorms van lego. Er wordt ingegaan op de vraag hoe de robot waarneemd en hoe de robot hierop kan reageren.
Wat wordt er gedaan.
* Uitleg programmeren.
* Uitleg over "Inputs" zoals afstandmeter, kleuren sensor en aanraakschakelaars.
* Uitleg over "Outputs" zoals motoren, geluid en licht.
* Programmeren.
* Testen van de robots.
Fun@Beta | Justus van Effenlaan 11 | 2741 XS Waddinxveen
email: info@funatbeta.nl | tel:06 1878 9073